Foto's geplaatst bij vorige bericht, in Toubacouta - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Willemien Oosterveld - WaarBenJij.nu Foto's geplaatst bij vorige bericht, in Toubacouta - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Willemien Oosterveld - WaarBenJij.nu

Foto's geplaatst bij vorige bericht, in Toubacouta

Door: Willemien Oosterveld

Blijf op de hoogte en volg Willemien

25 Maart 2010 | Senegal, Dakar

De foto's bij het vorige bericht "Van alles wat" heb ik vanochtend erbij gezet in het internetcafe dat Ousman (zoon Tabo) hier in Toubacouta, Senegal runt. Ousman heeft me flink geholpen met het een en ander. Hij heeft veel meer kennis van zaken en ook veel meer geduld dan ik.
Vorig jaar was ik hier ook. Heel leuk om het centrum in werking te zien.
Het gaat vast elk jaar beter.
Nu zo terug naar Darsilami, om de komst van gasten voor te bereiden.
Dan gaan de laatste weken voor vertrek naar NL in.

  • 25 Maart 2010 - 18:43

    Laurian:

    Hoi Willemien,
    Je bent alweer aan het aftellen. Ik hoop dat je een goede tijd in Darsilami hebt gehad en ik hoop dat er veel bezoekers waren, ondanks de crisis.
    Misschien zien we elkaar weer een keer als je terug bent in Amsterdam.
    Groetjes en nog een heel fijne laatste maand daar!

  • 26 Maart 2010 - 07:54

    Erna Roseboom:

    wat lief, dat je ons al die prachtige foto's stuurt.ik krijg ook zo zin om werkelijk eens bij je op expeditie[vakantie]te komen.nu hier een gewoon "hectisch"leven met werken, oude ouders,[klein]kinders, tuin, boeken,piano.....tijd te weing.dank voor al het moois,'t ga je goed en tot ziens.[en hoe moet 't met hil..]

  • 27 Maart 2010 - 02:12

    Olga:

    Lieve Willemien,
    Het zou me niet verbazen als je moeder al weer redelijk is opgeknapt in die 26 dagen die jou nog scheiden van Nederland. Er wordt goed voor haar gezorgd en ze is een optimistische taaie. Jullie Oosterveldse familiebanden en zorg voor elkaar en de wereld treffen mij altijd.
    Ik vind het weer mooi om over jouw leven in Darsilami te lezen en de foto's te zien. En wat herhaling betreft: alles in het leven herhaalt zich toch en die herkenbaarheid stelt mensen in staat om met elkaar mee te leven? Letterlijk en figuurlijk. Een fijne drukke gastentijd gewenst en ik hoop je in Amsterdam weer te zien.
    Liefs van Olga


  • 28 Maart 2010 - 17:20

    Titia:

    Dag Willemien,
    Wat toch bijzonder om zo door jou op de hoogte te worden gehouden met je prachtige foto's en verhalen.
    En dat je alweer aan het aftellen bent voor vertrek naar Nederland........
    Hier begint het voorjaar met steeds meer krokussen en narcissen en zingende vogeltjes zo in de vroege ochtend. Ik wens je goede weken. Hartelijke groeten voor jou en Tabo.
    liefs,Titia

  • 09 April 2010 - 06:43

    Cobi:

    Nog een goede, liefdevolle tijd voor vertrek naar Nederland.
    Lieve groetjes Cobi.

  • 09 April 2010 - 08:14

    Fred Van Hessen:

    Dag Willemien, dit is geen echte reactie op jouw geweldige verhalen die ik steeds dankbaar lees, maar een kopie van mijn bericht aan de beheerder van Waarbenjij.nu, als reactie op de spam die ze sturen aan de adressen die jij (en ik…) als verzendlijst hebben opgegeven. Ik hoop dat meer mensen daartegen zullen protesteren.

    Dag Jelmer van helpdesk@waarbenjij.nu ,

    Ik vind Waarbenjij.nu echt een geweldige site als medium om mijn eigen belevenissen te delen en op de hoogte te blijven van die van anderen, maar het valt mij op dat het medium steeds vaker en opdringeriger (deel van) de message probeert te worden. En daar erger ik me kapot aan, om het maar duidelijk te zeggen.
    Met gebruikmaking van de naam van blogs waarop ik geabonneerd ben, stuurt Waarbenjij.nu mij reclameboodschappen die tot doel hebben de eigen producten van het medium te verkopen en die ongevraagd worden verstuurd naar adressen uit het adresboek van de betreffende blogger. Ongevraagde reclame per e-mail heet SPAM. Kortom: Waarbenjij.nu SPAMT naar adressen die haar voor geheel andere doelen beschikbaar zijn gesteld. Mij lijkt dat simpelweg onrechtmatig. De door het medium gewekte suggestie dat de blogger in kwestie een genoegen wordt gedaan met de aankoop van het product doet daar niets aan toe of af; het is hooguit een vorm van camouflage.
    Wat Waarbenjij.nu hier doet komt grotelijks overeen met het organiseren van een surprise-party door een volstrekt onbekende voor iemand die daar niet zelf om gevraagd heeft, zonder de daarbij vanzelfsprekende organisatorische zorgvuldigheid in acht te nemen: zonder te checken of de persoon in kwestie er prijs op stelt, noch of de terugkeerdatum misschien gewijzigd is, en met het advies aan alle genodigden om allemaal hetzelfde presentje te geven, dat overigens alleen bij de organisator zelf gekocht kan worden.

    Ik wil dit soort reclameboodschappen in het vervolg niet meer ontvangen, en ik wil ZEKER NIET dat Waarbenjij.nu dit soort berichten aan mijn contacten stuurt. Wanneer Waarbenjij.nu mij die garantie niet kan geven zal ik moeten omzien naar een andere manier om mijn belevenissen met anderen te delen, en anderen aanraden hetzelfde te doen.

    Ik ben erg benieuwd naar je antwoord.
    Fred van Hessen.

  • 09 April 2010 - 10:41

    Olga:

    Tot Schiphol!
    Liefs,

    Olga

  • 11 April 2010 - 15:08

    Brigitta:

    Hai Willemien,
    ik heb je verslagjes steeds gelezen. Wat zullen ze blij zijn met je. Leuk om je binnenkort weer te verwelkomen in het Sarphatihuis Tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien

Welkom op mijn Gambia-dagboek-pagina! Regelmatig ben ik in Darsilami, meestal twee keer per jaar. Maar niet regelmatig schrijf ik wat in dit dagboek.Ik houd het iets minder precies bij dan in de beginjaren. Zo gaat dat nu eenmaal.

Actief sinds 05 Nov. 2006
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 122833

Voorgaande reizen:

02 Maart 2017 - 20 April 2017

Darsilami 2017

17 Maart 2013 - 17 Mei 2013

Darsilami 2013

19 November 2011 - 19 Mei 2012

Darsilami 2011 - 2012

29 Oktober 2010 - 13 Mei 2011

Darsilami 2010 - 2011

20 November 2009 - 23 April 2010

Darsilami 2009 - 2010

21 November 2008 - 17 April 2009

Darsilami 2008 - 2009

16 November 2007 - 18 April 2008

Darsilami 2007 - 2008

20 November 2006 - 27 April 2007

Darsilami 2006 - 2007

Landen bezocht: