Weer zuidwaarts! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Willemien Oosterveld - WaarBenJij.nu Weer zuidwaarts! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Willemien Oosterveld - WaarBenJij.nu

Weer zuidwaarts!

Door: Willemien Oosterveld

Blijf op de hoogte en volg Willemien

18 November 2011 | Nederland, Amsterdam

Op de valreep nog even een berichtje. Morgen vertrek ik weer naar Gambia, Darsilami. De droge tijd (lage luchtvochtigheid) begint daar te komen, wel zo lekker. Natuurlijk ben ik benieuwd hoe het daar is na 6 maanden, de kinderen vooral, de hondjes, het dorp en de lodge Timberland.
Met de huidige recessie komen er niet veel gasten, maar je weet maar nooit; hoort zegt het voort: kom in de winter een zonnige, warme vakantie genieten, terwijl hier in Nederland kou, mist, sneeuw en ijs al op de loer liggen! In ieder geval van harte welkom voor wie wil!

Half september is Tabo weer naar Darsilami vertrokken. In het warme klimaat daar heeft hij minder last van de nekhernia die hier was geconstateerd. Hij doet het kalmer aan, heb ik begrepen. Maar nu met de presidentsverkiezingen zal dat niet makkelijk zijn.
De telefoonverbinding was bar slecht deze maanden, dus daarom kan ik ook niet zoveel nieuws uit Darsilami melden. Met de familie Bojang gaat het goed.
Begin december wordt het nieuwe gezondheidscentrum annex kraamkliniek geopend in Macouda, Senegal. Dat brengt zeker de nodige voorbereidingen en drukte mee. Leden van het bestuur van Stichting Darsilami zullen komen en ook Amy en Frans uit naam van alle sponsors.

Nu ik in Nederland niet meer hoef te werken merk ik dat ik als vanzelf mijn bezigheden in Darsilami ga herzien. Misschien niet meer zo intensief bij de lodge betrokken zijn, misschien een andere indeling van het steeds komen en gaan naar Afrika? Het zal zich in de loop van de tijd zeker uitwijzen. In ieder geval kom ik ook dit jaar (eind januari) tussendoor terug voor 4 weken. Dus dan wordt het zeker net als vorig jaar: schaatsen!

Al vast een mooie winter gewenst en vrolijke feestdagen met een zonnig 2012 !

  • 19 November 2011 - 20:36

    Henriette:

    Houdoeeeeee Willemien
    Ik ga je ook in januari missen.
    Geniet van alles, take care!!!!!
    Heel veel liefs,
    Henriette

  • 21 November 2011 - 00:15

    Fred Van Hessen:

    Misschien dat we elkaar dan deze keer weer eens tegenkomen, het is de bedoeling dat ik begin januari weer vertrek naar Gambia om de Solar Fruit Dryer op Sandele af te maken, te testen en langdurig uit te proberen. Doe i.i.g. alvast de groeten aan Tabo!

  • 21 November 2011 - 13:22

    Erna Roseboom:

    lieve willemien,mooi wat van je te horen,mooie dingen ook die je daar doet!leuk om op deze manier met je in kontakt te blijven-hier is 't goed en heel bezig:hein op 't architectenbureau grote zorg en stress,zoals overal:recessie.ik geef twee en een halve dag pianoles en studeer voor optredens-oa ook in 't woonzorgcentrum van m'n ouders a.s. vrijdag,best leuk.m'n moeder is dement en m'n vader bijna 92...ook zorg.en dan nog kinderen en kleinkinderen, die ik te weinig zie eigenlijk-ook hil heb ik een tijd niet gezien,omdat ik niet meer zo vaak naar amsterdam ga en dan nog meest m'n [klein]kinders bezoek,je kunt niet alles...tot slot een goede tijd daar gewenst en dank voor je verslag met de mooie foto's,hartelijke groet van erna.

  • 21 November 2011 - 18:00

    Sanne:

    Ik wens je heeel veel plezier, willemien!
    geniet er zoals altijd weer van en ik zal je missen.
    ik hoop dat je veel reisverslagen en foto's stuurt,
    ik vind het altijd erg leuk om weer een mailje van
    je te openen!
    heel veel liefs; je nichtje!

  • 28 November 2011 - 14:46

    Annemarie :

    Hallo Willemien,
    Ik heb je site gevonden via Fiora vd Berg die 3 jaar(?) geleden bij jou op bezoek was.
    Ik wil in februari naar Gambia gaan met mijn dochter als voorbereiding op haar studie geneeskunde.
    Mogelijk kan jij mij in contact brengen met een kraamkliniek in Gambia waar zij een soort stage zou kunnen lopen om alvast wat ervaring op te doen. Ik zelf werk in de kraamzorg en kan mij mogelijk ook nuttig maken.Mogelijk kan ik ook spullen meenemen die daar welkom zijn.
    Kun jij mij verder helpen? Kun je mij mailen?
    Met vriendelijke groeten,
    Annemarie.
    annemarie37@filternet.nl

  • 27 Januari 2012 - 10:03

    Miranda:

    Hooi Willemien,

    Het was fantastisch om bij jou en Tabo in Timberland te zijn. We hebben allemaal genoten van al het mooie wat we hebben mee gemaakt en gezien. Ook complimenten voor Pabi, dat is echt een kanjer...! Dank je wel voor je gastvrijheid en we komen zeker volgend jaar weer naar Darsilami.

    Dikke kus Miranda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien

Welkom op mijn Gambia-dagboek-pagina! Regelmatig ben ik in Darsilami, meestal twee keer per jaar. Maar niet regelmatig schrijf ik wat in dit dagboek.Ik houd het iets minder precies bij dan in de beginjaren. Zo gaat dat nu eenmaal.

Actief sinds 05 Nov. 2006
Verslag gelezen: 507
Totaal aantal bezoekers 122834

Voorgaande reizen:

02 Maart 2017 - 20 April 2017

Darsilami 2017

17 Maart 2013 - 17 Mei 2013

Darsilami 2013

19 November 2011 - 19 Mei 2012

Darsilami 2011 - 2012

29 Oktober 2010 - 13 Mei 2011

Darsilami 2010 - 2011

20 November 2009 - 23 April 2010

Darsilami 2009 - 2010

21 November 2008 - 17 April 2009

Darsilami 2008 - 2009

16 November 2007 - 18 April 2008

Darsilami 2007 - 2008

20 November 2006 - 27 April 2007

Darsilami 2006 - 2007

Landen bezocht: