Gelukkig Nieuwjaar vanuit Amsterdam! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Willemien Oosterveld - WaarBenJij.nu Gelukkig Nieuwjaar vanuit Amsterdam! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Willemien Oosterveld - WaarBenJij.nu

Gelukkig Nieuwjaar vanuit Amsterdam!

Door: Willemien Oosterveld

Blijf op de hoogte en volg Willemien

03 Januari 2013 | Nederland, Amsterdam

Een heel zonnig, warm en gelukkig 2013!!!
Mijn goeie wensen komen deze winter niet uit Darsilami, maar uit Amsterdam. Deze keer een doorbreking van 14 jaar half Gambia, half Nederland.
Het is goed om even wat afstand te nemen tot deze traditie en langere tijd in Nederland te zijn. Een periode van bezinning en van herwaardering. Zoals meestal in zulk soort situaties is de uitkomst nog niet bekend, maar die zal zich ongetwijfeld op het juiste moment laten zien.
Natuurlijk mis ik de kinderen, de honden, de mensen, de sfeer van Darsilami. En zij missen mij. Zo is het nu even.
D.m.v. Tabo en het bestuur gaat het werk van Stichting Darsilami door. Ook gasten blijven welkom in de lodge Timberland.
Er is een heftige regentijd geweest in Gambia. Alle toegangswegen tot Darsilami stonden een tijdlang blank. En nog lang is het vochtig gebleven. Maar nu is het al langer droog. Met de hele familie Bojang gaat het goed.

Tot slot van dit korte bericht een bijna zomerse foto van mijn balkon in december nota bene. Alsof er een tropisch vleugje is overgewaaid!

  • 03 Januari 2013 - 09:25

    Menno:

    Insgelijks Willemien!

  • 03 Januari 2013 - 09:56

    Hennie:

    Dank voor je goede wensen Willemien.
    Wens jou ook een goed jaar, waar dan ook op deze aardbol!

  • 03 Januari 2013 - 10:46

    Miranda:

    Jij ook gelukkig nieuwjaar Willemien,dat het een gezond,gelukkig en liefdevol jaar mag worden. Ik zal de hondjes over 17 dagen een dikke knuffel geven.....xxx

  • 03 Januari 2013 - 12:10

    Rob (Fula) Vooren :

    Ha Willemien,
    Wij wensen dat jouw wensen voor dit jaar mogen uitkomen. Hoorden van Trees en Rob Kiling over je bezinning. We zijn benieuwd naar de uitkomst. Neem vooral de tijd.
    Vrijdag komt onze Gambia-gang bijeen om het over Ousman te hebben.
    Het ga je goed en tot ziens waar dan ook!
    Groet Margreet en Rob

  • 03 Januari 2013 - 12:17

    Det:

    Heerlijk dat je deze winter in Nederland bent.
    Tot zaterdag!
    Det

  • 03 Januari 2013 - 12:20

    Pauline:

    Leuk je even op oudjaar te zien. Je ziet er prima, helemaal vernieuwd uit. Zo kun je 2013 fris tegemoet treden.

  • 03 Januari 2013 - 13:43

    Conny Coppen:

    2013 Lééf-tijd

    Tijd, wens ik je
    Tijd

    Tijd om plezier te maken
    Dansen, schilderen, gekkigheid
    Spelen in de Bron
    van levenslust en creativiteit

    Tijd om je te verbinden
    met een mens, een dier de natuur, het leven
    Je liefde te laten stromen. Zo maar, samen Zijn
    Stromen in de Bron
    van heling, wijsheid en vreugde

    Tijd om te verwerken en te voelen
    En dan weer hier te komen NU
    Wat is hier al? Wat voedt mij?
    Baden in de Bron
    van Leven

    Tijd om te ademen, diep en vol
    Het oude los in overgave
    Dan, ademruimte
    Vol en vrij
    Dansen in Bron
    De Leegte, vol en ruim

    Tijdloze tijd
    om stil te zijn, te rusten
    Niets en niemand. Nergens heen
    Gedragen door de aarde en omhuld
    Rusten in de Bron
    Van heling, wijsheid, AL

    En tenslotte
    Genoeg liefde voor jezelf
    Om de tijd te nemen
    om te leven in plaats van geleefd te worden.

    Conny Coppen

    Toelichting en info:
    Dit zijn de 5 fases, de 5 elementen. Hun karakter, sfeer en kracht zoals ik ze bespreek in mijn boek de Tao van Gezondheid. Lente (spelen, plezier, creatief), zomer (verbinden, stromen, liefde), nazomer (gevoed worden, genieten, dankbaar en NU), herfst (loslaten, overgave, vrije ruimte) en winter (verstilling, verbinding, heling). Meer info, lezingen en cursussen: www.connycoppen.nl

  • 03 Januari 2013 - 14:21

    Ineke:

    he Willemien,

    Fijn bedankt, ik wens jou ook alle goeds in dit nieuwe jaar, blijft altijd spannend wat het ons weer brengt. Dit gedicht wil ik je graag meegeven....

    Liefs Ineke.





    Eenheid



    Mensenkind, daar dobberend op die ruwe zee,

    nog onbewust van mij en beïnvloedbaar door elk idee,

    laat je je leiden door gedachten en ideologieën

    en maak je geen scheiding tussen de verschillende energieën.



    Maar:

    Ik ben niet ver, ik ben oh zo dichtbij.

    Ik ben het Geheel en jij bent deel van mij.

    Ik ben de trilling van het heelal.

    Ik ben de hemel waarin jouw ster straks stralen zal.

    Ik ben de zwaan die boodschappen brengt in je dromen.

    Ik ben het witte paard dat je geestesoog ziet komen.



    Want:

    Ik ben niet ver, maar oh zo dichtbij.

    Ik ben het Geheel en jij bent deel van mij.



    Ik ben de heldere blik in je ogen.

    Ik ben je inzicht en je mededogen.

    Ik ben de ontmoeting als je je naar binnen richt.

    Ik ben wat men ervaart in de sprankeling op je gezicht.



    Ik ben een herinnering totdat je mij herkent

    en eindelijk gaat staan voor wie jij werkelijk bent.



    Ik ben immers hier en oh zo dichtbij.

    Ik ben het Geheel en jij bent deel van mij.

    Via jouw wezen uit ik mijn kwaliteit

    en mijn energie wordt door jou verspreid.



    Dus mensenkind, daar dobberend op die ruwe zee,

    je bent niet alleen, jij draagt mij met je mee!

  • 03 Januari 2013 - 19:46

    Woodi:

    Liefde , warmte kracht....
    We denken aan je...
    Woodi en Demba

  • 03 Januari 2013 - 21:31

    Janny Lenstra Heida:

    Dank je Willemien, voor je goede wensen. Ook jou wens ik alle goeds toe en een vrolijk en gezond 2013.
    Hoe kun jij ergens zijn zonder heimwee? Ik wens je veel wijsheid toe op je verdere levenspad.
    Nog steeds denk ik met een goed gevoel terug aan onze bezoekjes in Darsilami.
    Knuf Janny

  • 04 Januari 2013 - 10:40

    Ankie Boomstra:

    dag Willemien,
    Voor jou ook alle goeds in 2013!
    En wat een fantastisch weids uitzicht heb jij vanaf je balkon, als ik het goed zie door alle struweel heen... ;-)
    Hartelijke groeten,
    Ankie Boomstra

  • 04 Januari 2013 - 13:27

    Bart:

    Ik wens jou ook een gloedvol nieuwjaar toe. Nu kan je weer eens een 'echte' Hollandse winter mee maken. :)

  • 04 Januari 2013 - 19:41

    Stans:

    W.s. zien we elkaar morgen bij Eva. Jammer dat je er niet bij was met Oud en Nieuw.
    Het was warm en gezellig met een grote groep lieve mensen.
    Sier vuurwerk met de kinderen onder het tunneltje vanwege de regen.
    Veel lekkers om te eten en 's morgens misten we jouw brood!
    En op 1 Januari was je vast van de partij geweest toen Det en Arjen en ik langs de IJssel naar Kampen
    zijn gelopen. prachtig met dat hoge water.

    voor jou: EEN JAAR MET VREDE EN GELUK en morgen komt de zoen .
    Stans


  • 04 Januari 2013 - 22:45

    Gladys Do Rego-Kuster:

    Hi Willemien: All the best voor 2013. Ik weet niet welke je voornemens zijn voor dit nieuwe jaar, maar zoals ik tussendoor kan lezen gebeurd alles op z'n tijd. Eeen van mijn voornemens is in ieder geval om je binnenkort even te bellen en bij te praten. Brasa,veel liefs van Gladys ook namens Charles

  • 05 Januari 2013 - 14:23

    Trees:

    jij ook de beste wensen, maak er een mooi jaar van met veel heldere en mooie gedachten

  • 05 Januari 2013 - 16:27

    Ada Brouwer:

    Hallo Willemien. De allerbeste wensen voor het komend jaar
    . Neem even de tijd en rust om alles goed te overdenken en op rij te zetten
    . Ze zullen je missen in Darsilami, maar alles zal goed komen . Groet Ada Brouwer

  • 07 Januari 2013 - 09:55

    Steve:

    jij ook de beste wensen Willemien

  • 08 Januari 2013 - 21:49

    Jan Taal:

    allerbeste wensen en veel licht je toegewenst !

  • 09 Januari 2013 - 13:34

    Esther, Chiem, Eva En Roos:

    gelukkig nieuwjaar vanuit wageningen.
    op 12 januari zijn we in amsterdam om afscheid te nemen van charles van tassel, zangdocent van esther op de hoogte kadijk, die op 75jarige leeftijd is overleden. als er tijd is bellen we even aan op de laagte kadijk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien

Welkom op mijn Gambia-dagboek-pagina! Regelmatig ben ik in Darsilami, meestal twee keer per jaar. Maar niet regelmatig schrijf ik wat in dit dagboek.Ik houd het iets minder precies bij dan in de beginjaren. Zo gaat dat nu eenmaal.

Actief sinds 05 Nov. 2006
Verslag gelezen: 1066
Totaal aantal bezoekers 122825

Voorgaande reizen:

02 Maart 2017 - 20 April 2017

Darsilami 2017

17 Maart 2013 - 17 Mei 2013

Darsilami 2013

19 November 2011 - 19 Mei 2012

Darsilami 2011 - 2012

29 Oktober 2010 - 13 Mei 2011

Darsilami 2010 - 2011

20 November 2009 - 23 April 2010

Darsilami 2009 - 2010

21 November 2008 - 17 April 2009

Darsilami 2008 - 2009

16 November 2007 - 18 April 2008

Darsilami 2007 - 2008

20 November 2006 - 27 April 2007

Darsilami 2006 - 2007

Landen bezocht: